Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nick postaci: Trona
Opis propozycji: Ogólny rebalance rozgrywki PVP

Materiały dodatkowe: Opis poniżej

 

Chciałbym podjąć dość kontrowersyjny temat, jednak bardzo ważny w kontekście całej rozgrywki.

Zapewne jakaś część osób (mniejsza lub większa), która gra już dłuższy czas na tym zacnym serwisie, mogła dojść do wniosku i odczuć, że system PVP, który mamy w obecnej formie - jest dość prostoliniowy i mało satysfakcjonujący. Co przez to chce powiedzieć? 

1. Balans postaci 

Jak wiemy, każda postać ma mocne i słabe strony, pewną rolę na wojnach czy wady/zalety 1vs1. Można pisać elaboraty o balansie i jak to można zrobić dobrze, a rezultat będzie zawsze taki sam - czyli, że nie jest to do końca możliwe. Chciałbym jednak zaproponować wniesienie pewnych poprawek, żeby "wyodrębnić" atuty już posiadane przez daną klasę, a nie karać za to jaka jest. 

Przykład, że Administracja jak chce to potrafi, to np. dodanie % odporności na przeszycie w Silnym Ciele u Wojownika Mentala, bo czemu miałby on być karany za posiadanie takiej umiejętności? Albo zmniejszenie szansy na rozproszenie Mrocznej Ochrony Sury BM. Wiele postaci posiada skille, które można urozmaicić, żeby były też bardziej funkcjonalne. 

Kilka szybkich przykładów: Berserk Woja Bodego, nieużywany skill ze względu na % zwiększonych otrzymywanych obrażeń, (szybkość ruchu i prędkość ataku osiągamy maksymalną z supli i eq). Może w zamian za % przyjmowanych obrażeń, dodać mu % do zadawanych obrażeń podczas używania berka? 

Kolejny: Bezszelestny Chód Archera. Skill zupełnie useless. Można dodać np. % na unik i blok ciosu jako unikalny atut, by pasowało pod narracje umiejętności. Albo zwiększyć cap prędkości ruchu podczas używania tego skilla.

Krycie Się Daggera - oprócz jednorazowego bonusu do zasadzki, można dać mu czasowy boost do szansy na krytyka.

 

Umiejętności jak i opcji urozmaicenia ich jest wiele, to były tylko przykłady, ale wierzę że pewne kroki można podjąć przy kolejnych changelogach. :cat3:

 

2. Skalowanie obrażeń

Bonusy INT/WIT/ZR/SIŁA/Wartość Ataku/Wartość Magiczna/Silny i Odporny na klasy - nie potrafię podać konkretu i algorytmu jak by to dobrze się skalowało - te kwestie zostawiłbym Administracji. Wiem jednak, że w zupełnym END GEJMIE i przy dużych % odporności, skille praktycznie nie robią nic. Znacznie większe value daje trzymanie spacji i bicie z autosów na przeszyciu. Dość nudne i ograniczone. Podstawowe statystyki mogłyby skalować się o wiele lepiej niż o marne kilka pkt. bazowych do DMG'a na skillu. Można by się nawet pokusić o "specyficzne" rozwiązania typu: INT zwiększa znacznie bardziej obrażenia TYLKO dla Trującej Chmury u Daggera. Ludzie mogliby kombinować z buildami i bonami w swoich ekwipunkach, specyfika rozgrywki pod daną "strategie" byłaby możliwa dzięki temu. 

Zmiany w % odporności na klasy i siły na klasy w 6-7 bonie też nadają się do pewnej weryfikacji w istocie działania. 

Dodanie "Wartości Magicznej" w 6-7 jako odpowiedź dla istniejącej "Wartości Ataku" dla profesji magicznych też zdaję się fair. (Żeby nie zachwiać szans przy mieszaniu 6/7, można usunąć +PE w zamian za Wartość Magiczną).

Warto też pomyśleć nad dodaniem informacji z jaką cechą skaluje się dany skill postaci.

 

Podsumowując: 

Założyłem ten temat i opisałem tylko ogólne zamysły pewnych propozycji zmian, chciałbym żeby lud się wypowiedział. Jakby chociaż część konceptu przeszła i Administracja włożyła trochę kreatywnego wysiłku, czuję że nasz kochany serwis mógłby dostać nieco powiewu świeżości, zachowując przy tym żelazne fundamenty. 

 

Zapraszam do dyskusji.

 

  • Podziękowanie 1
Opublikowano

Dość ciekawie, ogólnie też trochę nudzi mnie sam w sobie system pvp, wiadomo bez tych ogromnych absow też nudno by było na wojnie, bo każdy moglby sam każdego na solo wyjaśnić, więc ma to swoje plusy i minusy, aczkolwiek, mnie by nawet nie przeszkadzało jak max abs byłby na 80% 🫣 pomysły jak dla mnie na plus ogólnie, ciekawe co administracja na takie coś? Bo ogólnie archer czy body trochę aktualnie poszkodowani są 🫣

Opublikowano
Teraz, KentuckyChicken napisał(a):

Dość ciekawie, ogólnie też trochę nudzi mnie sam w sobie system pvp, wiadomo bez tych ogromnych absow też nudno by było na wojnie, bo każdy moglby sam każdego na solo wyjaśnić, więc ma to swoje plusy i minusy, aczkolwiek, mnie by nawet nie przeszkadzało jak max abs byłby na 80% 🫣 pomysły jak dla mnie na plus ogólnie, ciekawe co administracja na takie coś? Bo ogólnie archer czy body trochę aktualnie poszkodowani są 🫣

Osobiście największy problem upatruję w tym, że poza kilkoma wyjątkami - skille nie mają żadnego impactu, a system abs'ów zmusza do trzymania spacji, bo jedyny sensowny DMG płynie z przeszywki. Wliczając do tego czas rzucania umiejętności, lepiej okładać oponentów "z łapy" :classic_dry:

Opublikowano

Berek - to po co wtedy grać WP jak masz bodego na wp, robisz go na M i tak masz sporego boosta szybkości, coś kosztem czegoś. 

Chód - archer to postać dystansowa i nie ma sensu dodawać atutu do skilla, który sam w sobie jest atutem bo bije bardzo mocno, a koszt jego jest taki, że musisz podbiec do przeciwnika i wtedy go uderzyć. 

krycie sie - nie taka rola daggera na tym serwerze żeby uderzał z krycia, to jego skill od czasów pierwszego metina i jest on, aczkolwiek za dużo razy go nie używasz bo nie ma sensu, to tak jak używasz 3stronnego na bodziaku żeby się nie wypi**** bo dmg za dużego nie będzie 


Bonusy INT/WIT/ZR/SIŁA/Wartość Ataku/Wartość Magiczna/Silny i Odporny na klasy - nie potrafię podać konkretu i algorytmu jak by to dobrze się skalowało - te kwestie zostawiłbym Administracji. Wiem jednak, że w zupełnym END GEJMIE i przy dużych % odporności, skille praktycznie nie robią nic. Znacznie większe value daje trzymanie spacji i bicie z autosów na przeszyciu. Dość nudne i ograniczone. Podstawowe statystyki mogłyby skalować się o wiele lepiej niż o marne kilka pkt. bazowych do DMG'a na skillu. Można by się nawet pokusić o "specyficzne" rozwiązania typu: INT zwiększa znacznie bardziej obrażenia TYLKO dla Trującej Chmury u Daggera. Ludzie mogliby kombinować z buildami i bonami w swoich ekwipunkach, specyfika rozgrywki pod daną "strategie" byłaby możliwa dzięki temu.  - Ty ciągle zapominasz o tym, że to co piszesz to jest tylko i wyłącznie w momencie jak ktoś ma 90+, a jak wiele razy możesz założyć 90+.. możesz schodzić odpo i na wojne zakładać nie wiem 40 90 85 85, ale wtedy od tej jednej klasy padasz, nie po to jest abs mieszany żebyś był w stanie ustać całą grupę, wtedy te eQ nie miałoby sensu. Jak masz 70%, a to zobacz ile wtedy biją skille ;) NIe ma co mieszać w czymś co jest dobrze zrobione, przyjedź dobrze zrobionym 250 z eQ na spota gdzie będą nie mówię 4 klasy, ale będą 3 klasy podam nawet wytyczne będzie Smok + Dagger + mental dps ;d Jakbyś się nie ubrał, nie ustoisz tego. 
 

Po co zmieniać % w silny i odp w 6/7? Przecież te 6/7 służy do eQ wojennego albo do DPS, a nie do klasowego gówna - jeśli ktoś uzywa tego do klasy to mam nadzieję, że ma maksymalnie 100 lvl bo do tego się nadaje. 

Dodanie "Wartości Magicznej" w 6-7 jako odpowiedź dla istniejącej "Wartości Ataku" dla profesji magicznych też zdaję się fair. (Żeby nie zachwiać szans przy mieszaniu 6/7, można usunąć +PE w zamian za Wartość Magiczną). - po co? To wtedy dajesz boosta Szamanowi, chmurce daggera i bm, a odbierasz wszelkie atuty mentala, bodziaka czy wp.. 

A JEŚLI MÓWIMY O SAMYM PVP, TO JAK SAMA NAZWA WSKAZUJE ROBISZ TO Z KIMŚ 1 NA 1 CZYLI MACIE KWESTIĘ DOGADANIA SIĘ PVP PRZY 90 BĘDZIE DŁUŻSZE I BARDZIEJ MONOTONNE ZALEŻNE OD SZCZĘŚCIA, A PRZY 70 BĘDZIE SKILLOWE, KTO WAM BRONI UMÓWIĆ SIĘ NA 70 ;d 

Co innego jest na spocie, spot czy wojna to właśnie jest pole żeby być o krok przed przeciwnikiem i lepiej się przygotować, a mieszanek eQ zależnie od sytuacji jest tyle, że 8 na 8 takich samych postaci, ale różnie przekminionych zrobi najróżniejsze wyniki wojen, a pokaże Ci to turniej gildii. 

Przestańmy zmieniać coś co wyróżnia pandore na tle innych gównianych serwerów gdzie właśnie tam jest ciągle jedno i to samo. Tam wchodzisz lvlujesz postać i co 10 lvli set eq z tymi samymi bonami i tak wygląda gra, potem biegniesz na spota wszyscy mają to samo i klapa, a tu masz pole do kreatywności gdzie swoje przekminki wykorzystujesz w eq, a ile setów jest to nie chce mi się pisać bo by mi dnia nie starczyło. 

17 godzin temu, KentuckyChicken napisał(a):

Dość ciekawie, ogólnie też trochę nudzi mnie sam w sobie system pvp, wiadomo bez tych ogromnych absow też nudno by było na wojnie, bo każdy moglby sam każdego na solo wyjaśnić, więc ma to swoje plusy i minusy, aczkolwiek, mnie by nawet nie przeszkadzało jak max abs byłby na 80% 🫣 pomysły jak dla mnie na plus ogólnie, ciekawe co administracja na takie coś? Bo ogólnie archer czy body trochę aktualnie poszkodowani są 🫣

Żaden body nie jest poszkodowany, sytuacja w której się bijesz z kimś kto ma 90 jest tym szkodliwym, ale to normalne, że na spocie jak będziecie 1 na 1 to się ktoś ubierze, a przecież i tak można kogoś ubić jak ma 90.. po to jest tak szybkość, trucie itp, ale przyjeżdza inna klasa i gościa nie ma. Ta przy 80% na klase przy tym booscie co dostajesz z kostiumów, petów itp, to po co wgl robić odporności. 

 

Temat jak dla mnie bez sensu. 

  • Polubienie 1
Opublikowano

Temat do kosza, dyskutują ludzie, którzy niczego nie sprawdzili i o niczym nie mają pojęcia. Po przeczytaniu tego, że berek zwiększa przyjmowany dmg przestałem czytać. Sprawdzajcie, testujcie i później dopiero dyskutujcie. 

Opublikowano
Godzinę temu, malymusk napisał(a):

Temat do kosza, dyskutują ludzie, którzy niczego nie sprawdzili i o niczym nie mają pojęcia. Po przeczytaniu tego, że berek zwiększa przyjmowany dmg przestałem czytać. Sprawdzajcie, testujcie i później dopiero dyskutujcie. 

Sam polecam sprawdzić jak dokładnie działa berek ;) Oczywiście, że zwiększają się przyjmowane obrażenia - podpowiem, bo być może to nie wybrzmiało: chodzi o przyjmowane obrażenia ze zwykłych hitów. 
Shit posting do kosza.

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Pheno napisał(a):

Berek - to po co wtedy grać WP jak masz bodego na wp, robisz go na M i tak masz sporego boosta szybkości, coś kosztem czegoś. 

Chód - archer to postać dystansowa i nie ma sensu dodawać atutu do skilla, który sam w sobie jest atutem bo bije bardzo mocno, a koszt jego jest taki, że musisz podbiec do przeciwnika i wtedy go uderzyć. 

krycie sie - nie taka rola daggera na tym serwerze żeby uderzał z krycia, to jego skill od czasów pierwszego metina i jest on, aczkolwiek za dużo razy go nie używasz bo nie ma sensu, to tak jak używasz 3stronnego na bodziaku żeby się nie wypi**** bo dmg za dużego nie będzie 

Odwrotnie; po co grać Bodym jak można WP? Czarowane to praktycznie aura miecza, do tego WP posiada w arsenale dodatkowy ABS na hity w postaci Strachu oraz bardzo użyteczne Rozpro. Berserk jest bezużyteczny, bo i bez niego osiągasz maksymalny cap prędkości ataku i poruszania się, jedyne co to zwiększasz przyjmowane hity po odpaleniu go, zupełnie niepotrzebnie. Co do reszty - dałem luźne propozycje zmiany CZEGOKOLWIEK, żeby uczynić niektóre skille jakkolwiek użyteczne i atrakcyjne w użyciu. 

Co do bonusów klasowych, nie wnoszę za usunięciem ich, bo jak napisałeś - są potrzebne np. na wojnach. Chodzi mi o pewien algorytm ich działania i skalowanie, który jest w kodzie gry. Zwróciłem uwagę, że można uczynić podstawowe staty bardziej atrakcyjne w wyborze pod pier***nięcie z np. określonego skilla. 
Nie widzę nic nadzwyczaj "kreatywnego" w większej lub mniejszej dystrybucji bonów klasowych. To że można zrobić różne proporce abs'ów, to ameryki nie odkryłeś. Chodzi mi jedynie o uatrakcyjnienie pozostałych bonusów jak INT czy ZR, które mógłby być podyktowane lepszym skalowaniem w przypadku skilli. Takie rozwiązanie da szereg "kombinacji". Jak można zobaczyć, każdy gra jednolite bonusy np. w broniach, często pomijane są STATY, bo ważniejsze jest trucie/omdlenie/szycie, jakby serwer był symulatorem trzymania spacji. 

Edytowane przez Trona
Opublikowano

Jestem za,zmienilbym też system zarabiania bo poza expieniem na av3 nie widze tu zbytnio żadnego sensownego sposobu,dodalbym jakieś fajne dungeony na których naprawde można zarobić,a nie jakiegoś mitycznego smoka z którego zazwyczaj leci mniej zarobku niż koszt przepustki...

Opublikowano
14 minut temu, Ziko napisał(a):

Jestem za,zmienilbym też system zarabiania bo poza expieniem na av3 nie widze tu zbytnio żadnego sensownego sposobu,dodalbym jakieś fajne dungeony na których naprawde można zarobić,a nie jakiegoś mitycznego smoka z którego zazwyczaj leci mniej zarobku niż koszt przepustki...

Zawsze możesz iść na serwer pełen nowych dungeonów zamiast wchodzić na oldschool i oczekiwać czegoś innego.

Opublikowano
11 godzin temu, SZTORM napisał(a):

Zacznijmy od tego że same bonusy 6/7 są niezbalansowane i w większości źle się skalują. Tutaj nie ma sensu nic proponować. Każda osłona to jest kopiuj wklej i nic się nie zmienia od lat.

I standard wysyp dzieci płaczących na klasowe bonusy bo 6/7 nie jest do tego xD

Pomijając fakt że propozycja dotyczy bardzo dużej zmiany i wielu testów, kiedy administracja nie potrafi wywalić 3/4 250lv którzy wbili i dalej lecą na hlv bocie xD 

Odpal cokolwiek u siebie i zobacz jak to wygląda skoro jesteś taki cwany, bo póki co wychodzisz na przygłupiego pisząc takie oskarżenia bez pokrycia. Jak się nie potrafi grać wedle starych zasad i balansu to się nie gra na oldschoolu. Temat jest całkowicie zbędny, niektórzy po prostu niech zmienią serwer, zamiast ciągle oczekiwać od nas przebudowania czegoś co ma działać w dany sposób.

  • Polubienie 3
Opublikowano
1 minutę temu, Admin napisał(a):

Zawsze możesz iść na serwer pełen nowych dungeonów zamiast wchodzić na oldschool i oczekiwać czegoś innego.

Nie no ja jestem za pandorką,tylko chodzi mi o to że na tych dungach tu ciężko żeby koszt przepustki się zwrócił,a robiłem je na full odpale pod drop,więc jaki sens jest robienie takiego dunga? Wystarczy poprawić teoche drop z tych bossów.

  • Admin zablokował(a) ten temat
Opublikowano
1 minutę temu, Ziko napisał(a):

Nie no ja jestem za pandorką,tylko chodzi mi o to że na tych dungach tu ciężko żeby koszt przepustki się zwrócił,a robiłem je na full odpale pod drop,więc jaki sens jest robienie takiego dunga? Wystarczy poprawić teoche drop z tych bossów.

Problem w tym iż Pandora się nie opiera na dungeonach, a chodzisz tam głównie dla owocków czy po misje. Ja rozumiem iż dla graczy pewne rzeczy mogą się wydawać dziwne, ale to właśnie odróżnia dobry oldschool od pozostałego syfu na rynku.

  • Polubienie 3
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...