Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01/09/25 w Odpowiedzi

  1. Mocna propozycja, wypada dodać 3 grosze skoro głosuję 3x na nie. Wprowadzenie możliwości zdobycia wcześniej limitowanych, unikalnych przedmiotów (które miały swoją wartość właśnie dzięki temu, że były dostępne w określonym czasie lub w ograniczonej liczbie) w regularnej rotacji skrzyń, jest krokiem, który może zniechęcić osoby, które wcześniej zainwestowały w te przedmioty. Limitowane przedmioty mają swoją unikalną wartość nie tylko ze względu na ich wygląd, ale także na rarytasowość. Kiedy przedmioty te są dostępne tylko przez określony czas, albo tylko dla pewnej grupy graczy, ich wartość rośnie, co czyni je pożądanymi, kolekcjonerskimi "skarbami". Część graczy może czuć się rozczarowana i sfrustrowana, jeśli nagle przedmioty, które kupili za wysoką cenę lub zdobyli w trudny sposób, staną się dostępne dla każdego bez większego wysiłku. Jeśli administracja zdecyduje się na dystrybucję tych przedmiotów, odwróci to ich pierwotną wartość – coś, co miało być unikalne i drogocenne, staje się powszechnie dostępne. Taki krok może rozczarować wiele osób, które traktowały te przedmioty jako "sybmol". Po prostu, jeśli coś jest dostępne dla każdego, przestaje być wyjątkowe. To także zaburza rynek w grze. Kiedy unikatowy kostium, który przez długi czas był bardzo drogi i rzadki, stanie się dostępny przez skrzynie, jego cena na rynku może dramatycznie spaść. To z kolei może zniechęcić graczy, którzy inwestowali w te przedmioty, licząc na ich rzadkość i wartość. Z perspektywy gracza i posiadacza unikatowych przedmiotów, wprowadzenie tego typu zmian może być postrzegane jako podkopanie tej unikalności. To tak, jakby ktoś otworzył drzwi do ekskluzywnego klubu i pozwolił każdemu wejść, obniżając wartość dostępu. Jasne jest, że celem administracji może być dbałość o równowagę i zainteresowanie graczy, ale zachowanie unikalności przedmiotów to coś, co buduje lojalność i satysfakcję z gry. Rozważając tę decyzję, proszę miejscie na względzie, że długoterminowa wartość dla graczy to nie tylko dostępność przedmiotów, ale i ich unikalność, rzadkość oraz status. To zmienia nie tylko postrzeganą wartość przedmiotów, ale także całe podejście graczy do tego, co w grze jest naprawdę cenne. Takie decyzje mają ogromny wpływ na społeczność graczy, kolekcjonerów i tych co osiągają coś jak wygrana turnieju, a nie ma nic gorszego niż rozczarowanie tych, którzy zainwestowali w coś, co stało się symbolem ich zaangażowania w grę.
    2 punkty
  2. Dodanie tych samych starych limitowanych przedmiotów jest bardziej kiepskim pomysłem, niż dobrym, a wyniki ankiety nie powinny nikogo dziwić. Większość nowych graczy będzie na tak, bo niby czemu mieliby nie chcieć mieć jakiejś nawet marginalnej szansy na przedmioty, których normalnie nigdy by nie zdobyli. Na nie głosuje jak widać również po postach filar Pandory, którzy grają tutaj od dawna i nie są jedno czy dwu miesięczną przygodą jak większość aktualnego s2, dlatego porównywanie wyników głosowania i skupianie się tylko na tym patrząc długofalowo w tym konkretnym temacie nie ma takiego sensu jak może się wydawać. Przemyślenie dodania takiej skrzyni, gdzie można będzie zdobyć same itemy, które nigdy wcześniej nikomu nie poleciały jest jakimś rozwiązaniem jeśli już się nad czymś takim zastanawiać. Jedyny problem jaki tutaj widzę to fakt, że będzie tego niewiele. I zostawta też mój miecz maga, żeby go kupić 3 tygodnie głodowałem lol
    1 punkt
  3. Przyznam szczerze, że kiedy zobaczyłem, iż propozycja wychodzi bezpośrednio od administratorów naszej ukochanej Pandorki, to lekko mną wzdrygnęło... Skoro już zdecydowałem się zagłosować na 3 x NIE, to, tak jak moi przedmówcy, również spróbuję uargumentować moją decyzję: Gracze, którzy zdobyli unikatowe kostiumy podczas eventów, uczynili to na podstawie obietnicy, że nagrody będą wyjątkowe i przede wszystkim limitowane czasowo. Argument dotyczący Atlantydy i jej zmian nie wydaje mi się trafiony (sam jestem tam za zmianami na +) – w tym przypadku gracze nie wpłacają regularnie prawdziwych pieniędzy, aby mieć dostęp do tego kontentu. Naruszenie tej obietnicy wpłynie nie tyle na wizerunek administracji, co przede wszystkim na zaangażowanie graczy w przyszłe eventy. Jeżeli przedmioty promowane jako Unikalne / Limitowane staną się dostępne w sklepie, gracze poczują, że inwestowanie i udział w wydarzeniach staje się bezcelowy. Gry MMORPG w dużej mierze opierają swoją atrakcyjność na poczuciu rzadkości oraz prestiżu, jaki daje posiadanie limitowanych przedmiotów. Przypuszczam, że administracja dobrze zdaje sobie z tego sprawę. Złamanie tego modelu zniweczy sens inwestowania w jakikolwiek przedmiot z Item Shopa, poza np. unisexem 5/5 z wkładem. Lepiej skupić się na nowym, ciekawym kontencie, a stare unikaty dalej zostawić jako "motywację" do zarobku i pozostania na serwerze dłużej niż miesiąc. Niestety, po odpaleniu nowego sezonu Pandory z ogromną reklamą i mnóstwem nowych graczy, trudno oczekiwać odpowiedzi innej niż "tak". Szkoda tylko, że nie towarzyszą temu żadne przekonujące argumenty. Wydaje się to trochę jak próba podejścia, które nie bierze pod uwagę długoterminowych konsekwencji dla społeczności gry.
    1 punkt
  4. Nie, po prostu nie kupiłbym postaci nigdy w zyciu, jestem na nie
    0 punktów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...